Monday, April 9, 2012

saya ada satu cadangan


hello monday!

hari ni sangat monday blues. rasa macam tak cukup "charge" battery di hujung minggu.
busy giler melayan para tetamu yang menyerbu rumah..sejak duduk rumah baru since December 2011, this is the first time i got that big number of visitors..basically family members je..tapi menerima 3 kereta full of peoples as our guest adalah bukan perkara biasa untuk rumah i..huhu...dan bukan perkara biasa juga untuk i sendiri, apetah lagi si little captain.


Rafique agaknya kejutan buday sikit bila rumah di'serbu' macam tu..usually hanya dengar suara i je yang jerit if he do something that annoy me..hanya kena cium dengan i n hubby saje..all of the sudden, nak dicium, dipeluk, di tanya itu ini dengan ramai orang. dan ada suara jerit2 lain selain suara ibu dia.. tambah pulak masa orang sampai dia memang tengah bad mood n sleepy. makin menjadi-jadi lah dia punya clingy. i nak buat air and serve orang makan pun asyek berkepit kat kaki je..


yang paling buat i kelam kabut adalah dengan peralatan rumah yang kami ada di rumah comel kami cuma lengkap maksimum untuk 6 orang makan maksimum..pinggan mangkuk extra tu adalah cuma 2 bijik corak bunga merah, 2 bijik corak abstrak so on and so forth yang dapat free pasal beli colgate atau sabun basuh =D segan nak kasik orang pakai.huhu..


selesai bab makan, bab nak tidur pulak. rumah comel kami ada 3 bedroom. 1 master bedroom, 1 playroom rafique dan 1 bilik yang tak tahu nak bagi nama apa sebab bilik untuk iron baju dan longgok segala harta khazanah kami yang tak bukak dari kotak dan plastik sejak pindah 4 bulan lepas.hoho..very bad..huh..tak kan nak suruh tetamu tido dalam bilik stor pulak kan?? maka, semua tetamu pasrah je lah dengan rumah kami yang tak seberapa tu, bentang toto banyak2 tido jer lah secara berjemaah kat ruang tamu.


pengajaran yang i dapat belajar juga peringatan untuk pasangan2 baru berkahwin dan bakal berkahwin, antara hadiah yang korang boleh request as wedding present adalah toto, bantal, towel dan jugak pinggan mangkuk..para2 pemeberi hadiah kawen juga, eloklah pertimbangkan barang2 ini sebagai hadiah kepada orang kawen. sebab sesungguhnya walaupun pinggan yang RM2 sebijik, kalau dibeli sedozen jadik RM 24 adalah akan sangat dihargai pasangan yang baru berkahwin itu bila tetamu ramai2 datang menyerang rumah.

sekian..
bye...

3 comments:

Ibu Ilyanie(s) said...

tau tak pe.. sebab tu mak2 kita suka nyimpan pinggan mangkuk, cawan2 je kat umah.. :D

a said...

hehe. pernah merasa keadaan itu. pinggan mangkuk ada, cuma bercampur gaul kaler dan rupa dan saiz dan jenis. haha.

nasib baik tetamu jenis yang memahami. kalau tak paham, peduli apa pada mereka.. huahua.

Ainul Mustafa said...

ye betul.ainul dl ms mula2 masuk umah apa pun takde.sampai senduk pun ada.org dtg guna sudu je senduk nasi.hehehe terukkan.tp skrg dah ada.takpe bila terjd mcmm ni kita br tahu apa yg kurang