Tuesday, February 28, 2012

dari saya, budak clever bernama rafique zaquan.

heloo..nama saya Rafique..semalam saya berjaya buat macam2 hal kat KLIA masa pegi hantar wan saya naik aeroplane..pertama sekalii saya berjaya pow atuk saya seketul mainan M&M berharga RM22.90 dan dalam toy tu ada sepeket kecik M&M..kalau saya mintak ngan ibu atau ayah, mesti tak dapat punyer...seb baik ada atuk saya.. ibu jangan marah2 yer..saya tahu ibu tu sambil taip sambil geram ngan saya..


ini lah ibu saya..walaupun dia marah saya, dia sayang saya jugak..betul kan saya cakap?? 2 minit jer dia marah saya mintak atuk belikan mainan, pastu dia dah peluk saya balik..sebab tu saya pun sayang ibu saya..muahmuahhh ibu *jilat pipi ibu* ^______^

tapi kan..mainan yang atuk belikan tu takdelah best mana pun..tu pasal saya main 2 minit jer..pastu saya dah bagi uncle saya main..kalau ada ball best gak main kat KLIA ni..luas..tak macam umah saya yang sempit tu.. ayah, beli rumah yang big macam KLIA boleh?? best sket saya nak main ball..boleh sepak sana sini..boleh lari laju2..pada muka ayah kena kejar saya and kutip ball jauh2.. =p *ayah tunjuk siku*


alammaakkkkkkkk...kena tangkap dengan ibu sudah....

lepas ibu tangkap saya, saya tunjuk2 kat merry-go-round ni pulak..ibu pun bawak saya..tapi merry-go-round ni tak best lah, x boleh naik macam kat Sunway Pyramid..pastu kan masa kat depan merry-go-round ni saya terlibas "baby" pasal saya syok sangat main pusing2..pastu baby tu nanges..alaaa baby, chill lahh!!x cool lah nanges2..saya nanges takpe..sebab saya hensem!! =D



ok penat dah tengok merry-go-round and ibu pun penat dah kejar saya and angkat saya pasal saya guling2 nak naik merry-go-round tu..sekarang nak bye2 wan saya pulak..kan saya cakap tadi saya nak hantar wan saya pergi naik aeroplane..



masa wan saya tengah queue nak naik aeroplane, tiba2 atuk saya jumpa ngan pakcik jubah putih ni..eh, hensem jugak pakcik ni yer..semua2 orang salam dengan pakcik ni..pakcik ni glamer kot..tu pasal semua orang salam dia..atuk suruh saya salam, tapi saya kan naughty sket, so saya x nak salam..sebab saya tak nak salam, pakcik tu peluk saya...ohhhh..nyamannya pakcik tu peluk..maybe sebab pakcik tu banyak pahala kot..nanti saya besar, saya nak jadi soleh macam pakcik tu jugak lah..uncle ngn ayah saya cakap, bau tangan jadi wangi lepas salam dengan pakcik tu...alaaaa..melepas lah pulak saya..kalau saya tau, saya pun salam ngan pakcik tu..


wan saya dah ready nak pergi tu..semua orang salam2 dengan wan pastu nanges...eh, cool lah korang semua ni..selalu semua cakap kat saya jangan nanges..nape hari ni semua orang nanges pulak???tak cool lah macam ni..


lepas wan naik aeroplane semua orang2 yang nanges tadi dah tak nanges pasal jumpa satu kedai tempat jual shoes..muka atuk saya, uncle saya, ayah saya yang sememeh nanges2 tadi pun dah tak sememeh balik..aik??ada magic ke kat kedai ni yer?? hurmmm...takpelah...saya nak shopping kasut dulu..


saya doakan wan saya selamat pergi menunaikan umrah..dan selamat pulang nanti..wan jangan lupa doa supaya rafique jadi anak soleh dan bijaksana ok..pastu wan doalah bagi ayah dengan ibu cepat2 kaya..boringlah rumah sempit.nak rumah besar macam KLIA pleaseee..

k.bye.

6 comments:

wardah @ fie shah said...

Selamat beribadah kepada semua yg pergi..mmg gituler Rafique sama mcm Kakal. Penat giler auntie terkejar ke sana sini tau! HAHAHA

Mrs Nageb said...

Sweet lah rafique :) lain kali bawa ball sekali tau... :)

Mama Marcello said...

encem nyer abg rafique!!! *_*

notty2 yer kt klia...tapi tak per..
notty2 time kecik je dah besar xmo notty2 lg kay...(^_^)

Mama Marcello said...

encem nyer abg rafique!!! *_*

notty2 yer kt klia...tapi tak per..
notty2 time kecik je dah besar xmo notty2 lg kay...(^_^)

Dina Zakaria said...

fie : memang penat lah ngejar dia skrg ni..hihi

kak ila : oh my..kalau i bawak ball, memang lagi lah tak terkejar..

mama marcello : haha..tq auntie!insyaallah...;)

Sheherazade said...

comel nya :),masyAllah ustaz harun din