long live!!!

Wednesday, February 29, 2012

kalau lah kamu tahu..

ini cerita tentang dilema seorang kakak yang punye adik2 yang bijaksana. adik2 itu hidup dalam kesenangan yang amat. si kakak dulu2 pun senang jugak masa jadi student. sebab masa kakak belajar, kakak pun hanya tekan no telepon 013-XXX 3333 atau 012-966 XXXX untuk mintak duit bila kakak takde duit..lalu si encik 013-XXX 3333 atau puan 012-966 XXXX akan bank-in duit semampu mereka..dan sekarang si kakak sangat pasti tentu ada salah satu ketika masa si kakak mintak duit, encik 013-XXX 3333 atau puan 012-966 XXXX mungkin sedang kesempitan poket. tapi pernah tak si kakak tahu ketika itu encik 013-XXX 3333 atau puan 012-966 XXXX kesempitan poket??? tentulah tidak sekali-kali..


ini bukan nak cerita pasal poket encik 013-XXX 3333 atau puan 012-966 XXXX yang kembang kempis sebenarnya..tapi nak cerita tentang harapan seorang kakak yang mahu tengok adik2 berjaya. sebab si kakak itu tahu yang adik2 dia adalah lebih bijaksana dan lebih bijaksini jugak dari dia sendiri. tapi bila bijaksanasini itu digunakan ditempat yang salah sudah tentu tidak sesuai bukan??contohnya pakai underwear kat atas kepala. sesuai??tak kan???jadi jangan lah kamu wahai adik menggunakan kebijaksanasinian kamu itu di tempat yang tak sesuai. otak letaknya di kepala. bukan kepala lutut, ok??


jadi adik2..si kakak ini pulak bukanlah hebat sangat nak cerita pung pang pung pang..tapi si kakak ini dah pun melalui ape juga yang kamu lalui..sudah lalui zaman belajar di sekolah asrama, kena buli sebab tak comel sangat, kena ngorat sebab ada yang rabun ayam. kakak jugak sudah lalui zaman2 belajar tinggi, lab di universiti i ada 8 tingkat.kekadang kelas kat fakulti engineering kat tingkat 14..jadi, perasaan belajar di tempat tinggi itu juge sudah dilalui..lalu si adik tak perlulah memperkotak katikkan kakak..walaupun tempat belajar adik itu ada 24 tingkat sekalipun, gayatnya tetap sama. sila jangan kelentong!


maka dengan itu si adik, bila encik 013-XXX 3333 atau puan 012-966 XXXX hantar kamu untuk belajar di tempat tinggi, bagi duit ikut keperluan kamu, kamu perlu tahu, mereka jugak seperti si kakak, mahu melihat kamu berjaya..sebab kamu tahu kan, dunia sekarang, kalau xde pelajaran, bukan lah tak boleh berjaya tapi kebarangkalian nak berjaya tu tipis lah..sebab si kakak tahu, kamu tu bukan nya ada suara sedap macam dato' siti nurhaliza pun..jadi jangan lah dok berharap kamu nak jadi kaya raya macam dia berdasarkan bakat terpendam..sebab memang takde ape yang kamu pendam pun...


lagi satu si kakak nak bagitahu kamu..hidup kita ini ibarat roda *cliche betul ayat si kakak yer..* dan roda tu pulak bukan lah ikut suka kamu nak pusing ke mana sepanjang masa..kadang2 roda tu rosak macam tayar kena paku wahai adik, maka berlakulah skidding..dan dalam hidup ini takde yang mudah wahai adik..kalau kamu malas belajar, maka kamu akan kejelah sebagai kuli sepertimana si kakak..ini pun kira si kakak walaupun tak pandai sangat macam si adik tapi si kakak rajin belajar =P

jadi si adik, kalau kamu malas belajar, maka kamu sedialah untuk menjadi pecacai..toksah harap hang nak dok dalam bilik ada aircond, boleh main facebook sambil buat nota.usah harappppp!!!

ok bye.

7 comments:

aziyana said...

harap adik bacalah luahan hati kakak ni..

Mrs Nageb said...

aduhaiiii....syahdu jeee..semoga luahan dapat didengar lah ya.. :)

Ciare Baha said...

akak marah laaaa...takutnyaaaa huhu...

anyway dulu masa belajar akak kite pon selalu dgt pesan mcm dina pesan...dan dia sgt garang takutttt huhu. tp now dah membesar suka sgt sbb dia x garang dah ekeke ;p

deena awanis said...

yana, kak ila : yg sorang tu, i know she's reading..

ciare : haha..i ni kalau garang sekalipun, dorang bukan takut..hampehs punye adik tu..haha

wardah @ fie shah said...

Usah harap ye!! Kan kakak dah bersuara. Harap adik2 take note ye. Bukan senang nak jadi senang..

deena awanis said...

fie : haaa..betul tu..bukan senang nak jadi senang kannn???

Anonymous said...

buy xanax online cheap no prescription xanax online fake - xanax generic names