Thursday, October 14, 2010

on-line boutiques

halloo..

hari ni mahu story mory pasal on-line boutiques, on-line shopping dan perkara2 yang sewaktu dengannya..

sebut pasal shopping ni, sape x suka shopping kan??nak2 lagi perempuan..asal tengok, ada jer yang berkenan di mata..dah tu plak sekarang ni, banyak betul blogshops yang jual segala mende laa..dari clothings sampai laa keperluan rumah..x payah penat2 gi berjalan ke shopping mall pun boleh dapat apa yang dihajati..duit pun laju gak ler mengalir itu macam..huhu..

memang bagus laa kan on-line business ni..x payah ada kedai, x payah register syarikat, boleh buat duit..and i rasa ramai yang buat on-line business ni as side income..

personally, i memang sangat suka browse through blog shops ni..especially clothing..survey2 apa yang tengah "in" lah kununnyer..tapi setakat ni, sekali jer baru i shop on-line..tu pun from a friend's blog..

for me, shopping is more about satisfaction..kecuali groceries yang memang wajib beli..so, bila on-line shopping ni, kita x dapat nak pegang barang yang kita nak beli tu..especially kalau baju..memang laa owner ada tulis apa jenis material tu, tapi i tetap nak kena pegang, belek, angkat, letak dulu barang tu, then bar berpuas hati untuk beli..hehehhe..

tapi window shopping kat on-line shops is like a "preparation" for me..contohnya, kalau ada sesuatu yang i berkenan, i usha la kat banyak2 blog..tgk review dari customer yang pernah pakai, usha2 tengok harga..and mungkin gak boleh jumpa barang yang similar at comparative price!!haaa..kan untung tu...

and..i agak kagum dengan seorang owner on-line boutique ni..masih muda remaja..cun pulak tuh..dan sangat berjaya dengan on-line boutiquenyer..kagum dengan kreativiti beliau jugak..cantik2 sume selendang yang dia jual..hand-made lagi..siap ada yang limited edition tau!!teringin gak nak beli..cuma lom sampai seru..hihihi..

what say you???

5 comments:

Ibu Ilyanie(s) said...

act sy sendiri sdg berkira2 nk terjebak ngan online biz nih.. sdg buat survey dan cari supplier.. terinspirasi juga dr blog radiusite tuh... :D

Sheherazade said...

adakah raduisite yg dimaksudkan?nmpk berkembang maju

me 1st eve shopping online..beli shawl kat blog rina salleh..mmg minat dia

btl..shopping kena ade kepuasan
kena sentuh,cuba..seronoknya aktiviti tu

Dina Zakaria said...

~puteri hannan~

gud luck with ur business yer kak..

Dina Zakaria said...

~pia~

betul pia..kena belek2, try baru puas hati..hehe

Princess Ayang said...

aku dh lama terjebak dgn on line shopping ni..
shawl, baju, beg sume beli online..even contact lens pon online..
tp kena hati2, sebab ada yg amek peluang menipu.. beli bila betul2yakin..