long live!!!

Tuesday, September 8, 2009

craving for kuih tepung pelita so badly...

Since 1st Ramadhan lagi teringin sangat nak makan kuih tepung pelita yang shedap macam yang mama beli dulu..actually nampak 1 gerai kat Bazaar ramadhan kat Shah Alam yang jual baaanyaakk gile jual kuih tepung pelita n raaaammmaaaiii sangat orang tengah queue untuk beli, terpaksa la abaikan dulu keinginan nak beli tu..di tambah plak perjalanan menuju ke klang yang masih jauh dan masa nak berbuka pun dah semakin dekat..

Then, 2,3 ari pastu adalah pengalaman tepung pelita yang menyakitkan hati iaitu beli kuih tepung pelita kat Bazar Suntex plak..punyer la bersemangat berkobar2 nak berbuka sebab nak makan kuih tepung pelita, sekali bahagian yang santan tu masam!!!!arghhhh.s##t..marah betul la aku..=(

Usaha aku yang ketiga untuk makan kuih pelita lak pada minggu ke2 puasa..beli kuih tepung pelita kat Bazar Meru..actually that day ade family gathering my mother in law..so, aku sebagai meng"hantu" yang baik pegi la Bazar ngn hubby ku sayang n Dayana..mula2 tu beli 2 inggit je, tapi tambah lagi 2 inggit sebab takut ramai orang nanti..so, dengan hati yang berbunga riang kami pun balik la umah..

aku cam biasa r, bile bukak puasa memang konfem sibuk cari nasi je ingat..pas dah smayang maghrib ler baru ingat balik kt kuih tu..malangnye, jangan kata kuih, pinggan letak tepung pelita tu pun dah xde...uwaaaaaaaaaaaaaaaa..sob sob..

hurm..smlm de tnye beberape orang frens kat ne nak dpt tepung pelita besh..mayah kata kat bazar umah dy ade..hurm..tengok r..cam dah putus asa jer rasa..simpan keinginan balik nanti je laa kot..nak suruh mama belikan tepung pelita yang sedap cam puasa tahun lepas..x sabarnye nak balik..

:cry:
rindu mama..
rindu tepung pelita sedap..

No comments: