Thursday, December 24, 2009

sincerely dedicated to Dato' Tony Fernandes

Haisshhh!!!marah tol r..pagi2 dah wat i geram..
i've been calling Air Asia call centre for like thousand times since yesterday!

tapi jawapan dia, "Mohon maaf, semua talian kami sedang sibuk, sila hubungi tunggu di talian atau hubungi kami kemudian"

and....

suddenly ade orang angkat!!!yay!!!
(masa dengar je orang tu cakap, rase cam hilang jap beban 10kg yang tergalas dibahu)
:10:

tapi..........
baru je tanye my name and booking number, boley plak TERPUTUS!!!!!
:51:

rase cam nak tumbuk2 jer!!dushdush!!!
tapi nak tumbuk sape ye???
:46:

hurm..ok.fine.cube lagi!!!
chaiyokkkk dina!!!

call lagi beberapa ribu kali..


answer: still the same "Mohon maaf, semua talian kami sedang sibuk, sila hubungi tunggu di talian atau hubungi kami kemudian"..

ARRRGGGHHH!!!TIADA MAAF BAGIMU!!banyak ler ko punyer maaf!!dah berapa ribu kali kemudian dah aku call ni!!!!
:17:


sabar dina..sabar..cube lagi..
cube sampai muntah??cube sampai berpeluh dalam air-cond??cuba sampai tali tepon putus??huh...
:hot:

rasenye cubaan kali ke 16666 lepas call yang diangkat tadi tu, baru berjaya diangkat oleh seorang amoi..

"Air Asia, boleh saya bantu?"

"boleh.bantu saye bagi tahu kat Dato Tony Fernandes tu, kalo kedekut nak upgrade system call centre Air Asia ni, bakar je la sumer kapal terbang tu!!"
hehhee...ok.khayalan semata2..sebab i ni orang yang penuh sopan santun sebenarnye..
:wink:

jawapan sebenar "saya nak tukar date untuk flight from .....bla bla, booking no.... sebab bla bla bla...... flight tu bukan saya yang beli...bla bla n bla bla bla....."

amoi tu jawab lagi "maaf ye cik, sebenarnye talian kami sedang bermasalah sekarang. cik boleh tinggalkan nama dan no telefon dan pihak kami AKAN CUBA contact cik dalam tempoh 24 jam"

"ok.thanks"

sob..sob..sob..beginikah nasib diriku yang malang, OH TUHAN!!
x boley ke dorang nak bagi keje aku senang?? sob..sob..
(nyanyi ikut irama lagu P. Ramlee tu sambil nanges teresak2)

:21:seb baik call pakai tepon opis, kalo beribu2 kali tu pakai henpon and dapat jawapan cenggitu, mau aku bakar LCCT gak nyer!!

tatatititutu

4 comments:

myQza said...

erhmmm..
pernah juga call beribu kali x dapat.. call KPM. dah lunyai jari jemari..

bila dapat passing2 sampai turn org yg nak cakap tu putus.


satu lagi call jabatan kerajaan pun x angkat.. sekali tgk.. oh! negeri tu cuti.. itu di maafkan. he he he

Dina Zakaria said...

berkecai hati ni bile call tu terputus..=(

Princess Ayang said...

aku pon ade pengalaman ngn Air Asia nie..
website die yg problem die ckp internet browser aku yg sengal.. dh la call nk mntk tlg pon berpuluh kali call br angkat..
last2 aku bli tiket kt kaunter 300++ pergi balek lcct-alor star.. marah aku...

arini pengalaman ngn maybank lak..
call byk kali asek "all our executive are busy"..
bl dpt ckp, die suruh g maybank branch..tensen..

sori, lepas tensen kt blog ko lak..
slamat bercuti laling.. take care

Dina Zakaria said...

no probs amal..
hehehe..
selamat bercuti!!