Thursday, August 27, 2009

again???????????/

sangat laa berserabutnyer kehidupan these 2,3 days..why do i need to face these sorts of people???huh..sabar dina..dugaan bulan puasa ni..

actually, i was assigned to visit my students who are doing their practical in 2 places in Terengganu (government offices)..yang buat aku angin tu, these peoples are keep on blaming us coz we did'nt go to send these students masa dorang report duty...can u just imagine, student batch tu ade 140++ orang, lecturer department aku plak ade 16 orang.x ke gile tu??and these students dihantar ke segenap pelusuk malaysia!!!

then, the next thing they said is "kenape LP (Supervisor) x tau pun akan ade students datang untuk undergo training under their supervision??"..hello!!boss korang yang x sampaikan info kat korg, then u want to blame me??FYI, our company already signed MOU wif that particular MINISTRY which stated that the Ministry had agreed to accpept our students (from private institution) to do clinical posting in their offices!!

kalau cakap dengan nada yang baik xpe jugak, ini bulan puasa camni nak cakap ngn nada yang irritating gile, sakitkan hati orang..sia2 je puasa..

aku dulu pun ade jugak pegi practical masa degree, kat multinational company lagi..and setahu aku none of us yang pegi practical siap dihantar oleh lecturer..pegi sendiri2 je..kat mane ceruk sekalipun.hostel pun cari sendiri, transport lagi laa..macam aku terdampar kat pasir gudang dulu pun camtu gak..xde orang hantar..tp xde pun supervisor aku bising2..ok jer..that's really makes me confused dengan situasi ini..dulu UPM xde pun MOU ke ape ngan mane2 company or organization, in fact yang liase ngan mane2 organization pasal practical tu pun, students yang buat sendiri ngn dibantu oleh Kak Ezza kesayangan kami (kerani department yang sangat la baik hati)..maceh kak Ezza..

lecturer datang visit pun dah dekat last2 nak abes practical..tu pun sekadar nak tengok2 je ape yang kitorg dah belajar (ala2 acara makan angin)..jgn marah doc..huhu..yang penting kedatangan disambut baik oleh staf2 tempat aku practical dulu tu,termasuklaa Director HSE yang sangat la tegas orangnye tu..

but the situation is different now.lecturer yang nak pegi visit students plak yang kena prepare lebey compare to students sendiri before pegi tengok dorang..

betul2 x faham cara dorang ni keje la..boss dah dapat info tapi x sampaikan pada anak buah dorang, then anak buah dorang plak sesedap mulut nak marah aku ni yang langsung x bersalah sebab aku hanya ditugaskan untuk visit students..the other clinical posting matter wasnt handled by me!! hissyyhh...

bukan laa aku ni mengharap dihormat or disembah, sbb aku sedar diri tu keje aku, tanggungjawab aku..cuma kesal dengan sikap segelintir manusia..kenape nak susah2kan benda yang sebenarnye senang je..ape kata korang terima je students yang nak pegi tuntun ilmu ngan korang tu dengan hati terbuka, dan x yah nak complaint2 byk sgt..bukan ke tugas mencurah ilmu tu tugas yang mulia???(promote sket)hehehe..;-)

p/s: lagi plak korang kan dibayar oleh company kami..lain la supervisor i dulu yang x dibayar 1 sen pun..tapi masih menjalankan amanah dengan berdedikasi dan ikhlas..

THANKS to all MMHE, Pasir Gudang's staffs especially from HSE department.tanpa mu siapalah daku..=)





4 comments:

Princess Ayang said...

hai dina... nie Amal.. aku terjumpa blog ko...dh nk kawen ker??? xajak pon..

Dina Zakaria said...

hi amal..
ko kat ne ah skang??
aah..aku nak kawen 24hb ni..
ak dah ilang contact number ko..
gimme ur address k..
nnt aku pos invitaton kad kt ko..
take care!!

Princess Ayang said...

24hb ek?? aku kt kedah la time 2.. ko kawen kt kb ker?? insyallah klo ada rezeki aku g..
aku tinggal kt seri kembangan..
ni address aku
7-18-5, taman desaminium,lestari perdana, 43300, seri kembangan, selangor..
rindunye kt ko..slamat menjadi isteri org..

Dina Zakaria said...

thanks amal..
datang la nnt.lama gile x jumpe ko..
datang tau..
take care..